Klient
/
Projekt
/ System ogłoszeniowy dla samochodów nowych
Wstęp
01
Opis projektu
System ogłoszeniowy dla samochodów nowych
Projekt wykonaliśmy dla klienta z branży finansowej. W jego zakres wchodziło zaprojektowanie struktury, a także architektury informacji serwisu i wdrożenie systemu umożliwiającego prezentację ofert oraz najem długoterminowy pojazdów online. Głównym zagadnieniem wdrożenia było odpowiednie zaplanowanie i skategoryzowanie danych, a także zaprezentowanie w przystępny oraz zrozumiały dla użytkownika sposób zakresu informacji o sprzedawanym produkcie.
Projekt serwisu ogłoszeniowego związanego z branżą motoryzacyjną wymagał od nas nie tylko uwzględnienia aspektów technicznych, ale również dbałości o usability i estetykę.
Cele
02
Cele
Co stawialiśmy sobie za cel?
-
Przystępną i efektywną prezentację ofert samochodów nowych. Poprzez intuicyjne przeglądanie i porównywanie opcji, umożliwienie użytkownikom znalezienia idealnego pojazdu, spełniającego ich potrzeby i oczekiwania.
-
Umożliwienia najmu długoterminowego samochodów online, co przyczyni się do wzrostu liczby długoterminowych wynajmów dla całej firmy. Proces ten ma być łatwy, szybki i wygodny dla użytkowników.
-
Projekt zakłada również spójność wizualną nowego serwisu z innymi portalami firmy. To ma zapewnić jednolitość z paletą barw firmy, jej brandem oraz uspójnić doświadczenia klientów korzystających z różnych usług oferowanych przez firmę.
Grupa docelowa
03
Grupa docelowa
Jaki mamy target?
Określenie grupy docelowej pozwala nam ustalić między innymi zachowania w internecie potencjalnych odbiorców, dobrać odpowiednią paletę barw dopasowaną do użytkowników, a nawet ustalić na jakich urządzeniach najprawdopodobniej będzie wyświetlana strona. Takie założenia wpływają bardzo pozytywnie na cały proces projektowy. Dla tego klienta przed rozpoczęciem projektowania ustaliśmy protopersonę i zakładany userflow, które pozwoliły przygotować strony zgodnie z dobrymi praktykami.
Marcin
Kierownik ds. Controllingu
43 lata
Mężczyzna
Poznań
2 + 2
Marcin pracuje w dużej zagranicznej korporacji. Mieszka na przedmieściach, w domu jednorodzinnym, jednak jego praca wymaga dojazdu do centrum Poznania. W wolnym czasie Marcin jeździ na wycieczki rowerowe. Wraz z rodziną, jeśli czas na to pozwala, chętnie podróżuje po Polsce i Europie.
Jest codziennym użytkownikiem internetu, głównie korzysta z niego na telefonie. Do poważnych zakupów używa jednak laptopa. Ma dość spokojny, konserwatywny gust.
Mobile first
04
Mobile first
Smartfony zawsze pod ręką!
Ze względu na rosnącą popularność urządzeń mobilnych zastosowaliśmy podejście mobile first. W listopadzie 2023 zgodnie ze statystykami 65,63% użytkowników wszystkich stron internetowych w Polsce korzystało z telefonów. Nawet biorąc pod uwagę wiek grupy docelowej serwisu samochodów nowych, jest to bardzo istotny aspekt tego wdrożenia.
Zauważamy też wiele zalet płynących z projektowania z naciskiem na urządzenia mobilne. Algorytmy wyszukiwarek, takich jak Google, coraz bardziej premiują strony internetowe zoptymalizowane pod kątem mobilnym, a mały ekran pozwolił naszym projektantom skupić się na najważniejszych elementach i treściach, które są istotne dla użytkowników.
eCommerce i design
05
eCommerce i design
Wdrożone rozwiązania UX/UI
Wdrożyliśmy wiele rozwiązań optymalizujących stronę pod kątem wygody użytkowania i user experience. Najistotniejszym pod kątem sprzedażowym jest ruchomy feature, zawsze widoczny nad foldem. Umożliwia on dowolne konfigurowanie pakietu. Wybór opcji przez klienta został bardzo uproszczony, wszystkie elementy użyte w interfejsie są bardzo czytelne. Użytkownik zakończy proces w minimalnie 1, a maksymalnie w 3 kliknięciach. CTA jest zawsze widoczne, a wszystkie kluczowe dla klienta elementy umieściliśmy w jednym miejscu.
Zgodność z identyfikacją wizualną firmy
Spójność wizualna ułatwia nawigację między różnymi serwisami firmy. Zachowanie spójności było dla nas istotne przy tworzeniu tego projektu tak, aby użytkownik już zaznajomiony z interfejsem innego produktu, mógł łatwo odnaleźć się na kolejnym portalu firmy. Takie założenia i dbanie o jednolitość layoutów mają realne przełożenie na większą satysfakcję klientów i wyższą skuteczność w korzystaniu z serwisów.
Dodatkowo, utrzymanie zgodności z identyfikacją wizualną zawsze buduje silną tożsamość marki! Co za tym idzie, wzrost świadomości marki tworzy poczucie zaufania i wiarygodności, dzięki temu klienci wiedzą, że są w odpowiednich rękach :)