![](/images/pages/page-case-study/banner-top/banner-info-box-img-1.png)
Klient
/
Projekt
/ System ogłoszeniowy dla samochodów nowych
Wstęp
01
Opis projektu
System ogłoszeniowy dla samochodów nowych
![](/images/pages/page-case-study/sections-content/project-1/movie-overlay-img-1.png)
Projekt wykonaliśmy dla klienta z branży finansowej. W jego zakres wchodziło zaprojektowanie struktury, a także architektury informacji serwisu i wdrożenie systemu umożliwiającego prezentację ofert oraz najem długoterminowy pojazdów online. Głównym zagadnieniem wdrożenia było odpowiednie zaplanowanie i skategoryzowanie danych, a także zaprezentowanie w przystępny oraz zrozumiały dla użytkownika sposób zakresu informacji o sprzedawanym produkcie.
Projekt serwisu ogłoszeniowego związanego z branżą motoryzacyjną wymagał od nas nie tylko uwzględnienia aspektów technicznych, ale również dbałości o usability i estetykę.
Cele
02
Cele
Co stawialiśmy sobie za cel?
-
Przystępną i efektywną prezentację ofert samochodów nowych. Poprzez intuicyjne przeglądanie i porównywanie opcji, umożliwienie użytkownikom znalezienia idealnego pojazdu, spełniającego ich potrzeby i oczekiwania.
-
Umożliwienia najmu długoterminowego samochodów online, co przyczyni się do wzrostu liczby długoterminowych wynajmów dla całej firmy. Proces ten ma być łatwy, szybki i wygodny dla użytkowników.
-
Projekt zakłada również spójność wizualną nowego serwisu z innymi portalami firmy. To ma zapewnić jednolitość z paletą barw firmy, jej brandem oraz uspójnić doświadczenia klientów korzystających z różnych usług oferowanych przez firmę.
Grupa docelowa
03
Grupa docelowa
Jaki mamy target?
Określenie grupy docelowej pozwala nam ustalić między innymi zachowania w internecie potencjalnych odbiorców, dobrać odpowiednią paletę barw dopasowaną do użytkowników, a nawet ustalić na jakich urządzeniach najprawdopodobniej będzie wyświetlana strona. Takie założenia wpływają bardzo pozytywnie na cały proces projektowy. Dla tego klienta przed rozpoczęciem projektowania ustaliśmy protopersonę i zakładany userflow, które pozwoliły przygotować strony zgodnie z dobrymi praktykami.
![](/images/pages/page-case-study/sections-content/project-1/person-img-1.png)
Marcin
Kierownik ds. Controllingu
43 lata
Mężczyzna
Poznań
2 + 2
Marcin pracuje w dużej zagranicznej korporacji. Mieszka na przedmieściach, w domu jednorodzinnym, jednak jego praca wymaga dojazdu do centrum Poznania. W wolnym czasie Marcin jeździ na wycieczki rowerowe. Wraz z rodziną, jeśli czas na to pozwala, chętnie podróżuje po Polsce i Europie.
Jest codziennym użytkownikiem internetu, głównie korzysta z niego na telefonie. Do poważnych zakupów używa jednak laptopa. Ma dość spokojny, konserwatywny gust.
Mobile first
04
Mobile first
Smartfony zawsze pod ręką!
![](/images/pages/page-case-study/sections-content/project-1/content-img-1.png)
Ze względu na rosnącą popularność urządzeń mobilnych zastosowaliśmy podejście mobile first. W listopadzie 2023 zgodnie ze statystykami 65,63% użytkowników wszystkich stron internetowych w Polsce korzystało z telefonów. Nawet biorąc pod uwagę wiek grupy docelowej serwisu samochodów nowych, jest to bardzo istotny aspekt tego wdrożenia.
![](/images/pages/page-case-study/sections-content/project-1/content-img-2.png)
Zauważamy też wiele zalet płynących z projektowania z naciskiem na urządzenia mobilne. Algorytmy wyszukiwarek, takich jak Google, coraz bardziej premiują strony internetowe zoptymalizowane pod kątem mobilnym, a mały ekran pozwolił naszym projektantom skupić się na najważniejszych elementach i treściach, które są istotne dla użytkowników.
eCommerce i design
05
eCommerce i design
Wdrożone rozwiązania UX/UI
Wdrożyliśmy wiele rozwiązań optymalizujących stronę pod kątem wygody użytkowania i user experience. Najistotniejszym pod kątem sprzedażowym jest ruchomy feature, zawsze widoczny nad foldem. Umożliwia on dowolne konfigurowanie pakietu. Wybór opcji przez klienta został bardzo uproszczony, wszystkie elementy użyte w interfejsie są bardzo czytelne. Użytkownik zakończy proces w minimalnie 1, a maksymalnie w 3 kliknięciach. CTA jest zawsze widoczne, a wszystkie kluczowe dla klienta elementy umieściliśmy w jednym miejscu.
![](/images/pages/page-case-study/sections-content/project-1/content-img-3.png)
Zgodność z identyfikacją wizualną firmy
Spójność wizualna ułatwia nawigację między różnymi serwisami firmy. Zachowanie spójności było dla nas istotne przy tworzeniu tego projektu tak, aby użytkownik już zaznajomiony z interfejsem innego produktu, mógł łatwo odnaleźć się na kolejnym portalu firmy. Takie założenia i dbanie o jednolitość layoutów mają realne przełożenie na większą satysfakcję klientów i wyższą skuteczność w korzystaniu z serwisów.
Dodatkowo, utrzymanie zgodności z identyfikacją wizualną zawsze buduje silną tożsamość marki! Co za tym idzie, wzrost świadomości marki tworzy poczucie zaufania i wiarygodności, dzięki temu klienci wiedzą, że są w odpowiednich rękach :)
![](/images/pages/page-case-study/sections-content/project-1/content-img-4.png)